zaterdag 16 juni 2012

't Vloog weer voorbij

1 september 2011, Jannes gaat als een flinke vent naar de eerst kleuterklas. 't Lijkt nog maar even geleden, en het einde van het schooljaar is reeds in zicht. Veel veranderd is hij zeker wel, slimmer, wijzer, vinniger en sneller van tong!  Maar lief is hij nog steeds.
't Einde van het schooljaar is ook de tijd dat de winkels vol liggen met  " de-liefste-juf-tassen, -schorten, -kaarten, -pennenzakken,..." en alles wat je maar kan bedenken. Mijn haar gaat er recht van staan, misschien ook wel omdat ik stiekem jaloers ben dat ik geen van dat alles krijg :-(.
Neen, geen commercieel gedoe voor ons. Ik kan me voorstellen dat een juf die met 25 van die dingen naar huis gaat zich afvraagt hoe het nu zit met de crisis en vervolgens denkt wat ze met al die- hoe omschrijf ik dit nu het best? Dan maar rechtuit- rommel moet aanvangen.
Ons Jannesje daarentegen zonder iets naar school sturen kan ik dan ook weer niet. Ten eerste was het een fantastische juf en ten tweede is het behoorlijk zielig als je daar als enige van de klas zonder pakje staat.
Dus ging mijn idee naar een gerecycleerd product dat op de koop toe nog eens nuttig blijkt (hoopt) te zijn.
Het doekjesmonster! Ik herinnerde me nog die eerste dag- zoals ik al zij-, hij kwam thuis met een briefje met benodigdheden- ja, zelfs al in de 1de kleuterklas!- breng mee: een doosje papieren zakdoekjes. Vandaar dit idee: 
 Een heel fiere Jannes!
Rekker achteraan houdt alles op zijn plaats, een lintje om het op te hangen.



Ik maakte vervolgens nog een rokje voor ons kleine meid: kwestie dat zij ook properkes naar school zal kunnen gaan. Ze gaat pas in april volgend jaar maar het rokje is dan ook nog wat groot ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!