vrijdag 3 augustus 2012

Moeder, maak ook eens iets voor je zoon!

Ik durf het, ik durf het niet, ik maak het, ik maak het niet, ik kan het, ik kan het niet, ik doe het nu, ik doe het later,...maar ik deed het uiteindelijk toch! Maar wel dankzij de fantastische hulp van de Sew along van Mamasha, fantastisch hoe ze het kan uitleggen!!! 
Ik heb het me anderzijds ook niet echt gemakkelijk gemaakt. Ik gebruikte een patroon uit Ottobre 3/2009 nr 21. Dat is een heel simpel modelleke, een plat simpel kraagje, simpele zoompjes en recht afgesneden. Tja, dat is toch iets té sober voor mij... dus maakte ik een opstaande kraag - waar ik verschrikkelijk aan zitten prutsen heb en zelfs hermaakt heb - ik rondde de onderkant -iets te sterk - af, gebruikte twee kleurtjes - omdat ik aan één echt niet genoeg heb - en maakte een zakje met een paspeltje.... Bloed, zweet en tranen dus (een beetje overdrijven kan, niet?) maar dit is mijn resultaat.
En wonder boven wonder, Jannes is in de wolken!! Wat kan een moeder zich nog meer wensen???






                                                                     



Nu hebben jullie me wel wat onder druk gezet, zoveel volgers erbij op één dag!! Ik kon bijna niet anders dan vandaag nog met iets nieuws op de proppen te komen!! Bedankt, Hilde voor de wegwijzer, en ook wel een beetje bedankt aan mijn lieve vent voor zijn eenzame geduld...;-)
 

14 opmerkingen:

  1. Mooie kleurtjes! Aan een hemdje durft ik nog niet te beginnen hoor. Ooit misschien. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja daar kunde niet veel op zeggen hè: waauw!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat knap gemaakt en zo tof met die oranje accenten ! Het hemdje staat hem beeldig en je ziet dat ie er ontzettend blij mee is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooi gemaakt zeg! Het is een gezwoeg zo'n hemdje, maar meer dan de moeite waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, je zoontje staat er prachtig mee !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Awel, Annelies, voor zo'n toffe blogberichtjes met zo'n schoon gerief wil ik wel meer reclame maken hoor!!! En da's zo leuk om die reacties te lezen, dat ik blij ben in jouw plaats met je extra volgertjes ;-). Ik ben er zeker van dat je nu goed gelanceerd bent en dat die reacties een stimulans zullen zijn om zo'n prachtige spullen te blijven bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben er ook aan begonnen.
    Maar heb nogal een moeilijk model genomen...
    Dus ligt het al een paar maanden te wachten :os

    Jouw hemd is zeer mooi! Mooie kleurencombinatie...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon starten en mamasha volgen, dan lukt het wel!

      Verwijderen
  8. Heel mooi hemdje en die kleurtjes gaan zo goed samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi hoor, de combinatie van die twee kleurtjes. Ik durf helemaal nog niet aan zonen-gerief beginnen, en al helemaal niet aan hemdjes. Eerst moet de Jacob-broek nog uitgetest worden ...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!