zondag 30 september 2012

Beestjes

Schoon stofkes genoeg in mijn kast, dus hoog tijd dat we deze gaan verwerken. Niet dat ik niet weet dat de 14-daagse van de recyclage ten einde loopt en ik ivm hiermee nog niets gepost heb. Ik heb wel degelijk een poging ondernomen maar dit werd wegens zeer fout model als onpubliceerbaar geclasseerd. 
Toch heb ik hier en daar ook in mijn nieuwe projectje wat gerecycleerd ...
't Werd een lieveheersbeestjes-stofje dat ik bestelde via Etsy bij Lucky Kaeru Fabric. Een stolpplooirokje met een rode- gerecycleerd uit een oud truitje!- tailleband. Zonder rits dus super snel klaar. Wel een rood onderrokje dat af en toe komt piepen.  
Om ochtendlijke problemen voor mijn man-lief te vermijden maakte ik ook onmiddellijk een gepast pulletje erbij. Maken is veel gezegd... ik kocht de basic bij Hema en liet mijn creatieve hersencellen op turbo-snelheid draaien.
De basis werd een stukje van een oude zwarte T-shirt, de vleugels rode flockfolie, de stippen en oogjes zijn vastgenaaide strijkparels die vervolgens voorzichtig platgestreken werden.
De stevigheid van de uitvoering zal danig getest worden door dochterlief, daar ben ik zeker van! 
Ik was wel even vergeten dat je voor het rondstikken van een applicatie beter wat verstevigende vliesline gebruikt... met veel gevloek en bijna een kapotte T-shirt tot gevolg.

En wat vond dochterlief ervan...
die deed al het mogelijke om toch maar niet op de foto te komen!



8 opmerkingen:

  1. Knap gedaan ! Wat een schattig stofje ! En wat een perfecte combinatie met die T-shirt erbij !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze is er pertang "om te pikken " mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk rokje! Gelukkig is die applicatie toch gelukt, want hij is heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel knap gedaan!!Ze staat er prachtig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waw! om direct verliefd op te worden (op de kleertjes én de dochter :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waw! om direct verliefd op te worden (op de kleertjes én de dochter :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi mooi mooi!!! Grappige foto's van je dochter, ze beseft precies niet met wat voor schoons ze eigenlijk mag pronken op de foto's ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!