zondag 23 september 2012

Net op tijd!



Sinds ik de blogs van de stikmama's  heb ontdekt is er een wereld voor me open gegaan. Mijn grijze hersencelletjes staan niet meer stil en ik broed steeds op nieuwe projectjes.








Mijn laatste ideetjes heb ik te danken aan IeneMiene. Ze houdt wel van jasjes. Voor één ervan gebruikte ze dit  patroon.
Ik werd verliefd en ging op zoek naar het ideale stofje. Op het stoffenspektakel was keuze genoeg! Het werd een dubbele fleece in koningsblauw en knalrood. Een bolletjes biais moest het af maken.
                    
            

 

Die dubbele fleece is best fijn om mee te werken- en ook te dragen- maar je moet wel wat aandacht besteden aan de binnenafwerking. 
Geen voering wil zeggen alle naden bloot en ook de zoompjes verdienen extra aandacht. Ik werkte de zomen af met biais die volledig naar binnen bevestigd werd zoals bij de armgaatjes van kleedjes, een ideetje van op pintererst. Van het knoopsgat ben ik iets minder tevreden. Het rekt enorm en hangt dus snel te flodderen... Wijze raad is dus steeds welkom!
Perfect werd het dus niet, maar ik ben best tevreden met het resultaat!

Mijn grijze cellen kriebelen nog steeds, een hoedje en een sjaal kunnen niet ontbreken! Op naar het volgende project!!!!


18 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Prachtig in dat blauw met rood!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier mag je inderdaad zeer tevreden over zijn, hij is geweldig met dat blauw en die bolletjesbiais!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhh, zo mooi!!! Ik ben er hier zelf ook helemaal verliefd op!!! Jij bent waarschijnlijk blij dat het wat frisser wordt en je dochter haar nieuw frakske kan dragen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. toch schoon! ik maakte voor mijn meisje en paar maand geleden ook dat modelletje maar madam heeft beslist dat ze die niet wil aandoen :(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er toch redelijk perfect uit :)
    Misschien moet je volgende keer de achterkant van het knoopsgat met wat vlieseline verstevigen? En tijdens het stikken een papiertje meestikken?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig jasje super.
    groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben je kritisch voor jezelf! Het ziet er zo perfect uit, smelt smelt...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!