zaterdag 20 oktober 2012

De groene roodkapjesbroek

Nu het weer 18 graden buiten is, kom ik op de proppen met -jawel- een veloursbroek (raar zenne die Nederlandse spelling). Op het stoffenspektakel vond ik mijn grondstoffen. Een mooi groen velours en een lintje met roodkapje en de boze wolf.
Als patroon gebruikte ik de Jacob dit keer volledig volgens patroonmaten. Ik wilde niet een tweede maal een te smalle broek. 
De volgende keer -ik weet niet eens of er binnenkort nog een Jacobina komt, voor A. verkies ik eigenlijk eerder de rok/jurk- kies ik toch maar iets tussenin. Want nu is het poepke toch iets te pamperachtig, niet?




't Was ook weer een eerste keer. Niet de broek, maar wel de rits. Ik koos wel -domweg- een blinde, maar goed, ge ziet ze toch niet. Twee knoopjes in plaats van één, omdat twee toch wat meer is dan één. Maar slecht één écht dat echt "werkt".
 

15 opmerkingen:

  1. Wat een mooie broek! Schoon kleur van velours en leuk afgewerkt met het roodkapjeslintje! En dat heb ik nog nooit gedurfd, een rits in een broek zetten! Mooi gedaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Piece of cake die rits, echt! Beschrijving bij de jacob

      Verwijderen
  2. Mooike! Ik moet zeggen dat die broekjes wel mooi aan Mila haar poep zitten hoor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is Mila niet al wat ouder? Ik heb het broekje ook gemaakt voor Jannes(5j) en dat sluit idd goed aan. Ik denk dat in het patroon van 92 echt rekening is gehouden met de pamper.

      Verwijderen
  3. Heel mooi ! Zo'n tof kleur en wat een leuke details met die knopjes en dat lintje. Chic !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, wat een toffe broek!
    Ik blijf dat maar uitstellen, die Jacob. De Zoon is 5, ik weet niet goed welke maat ik moet nemen want het is nogal ne magere. En ik wil écht niet het risico lopen dat ze niet past. Welke maat nam je voor Jannes dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor Jannes (wordt 5) nam ik een 116, maar hij is ook heel groot en heeft een ferm poepke. Ik heb zelfs het poepstuk een beetje verhoogd. Dus ik denk dat voor de grotere kindjes de maten niet zo breed uitvallen.

      Verwijderen
  5. Wat een mooi broekske, ik ben gek van dat bandje... Echt goed gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n leuke knoopjes! Nog even en ik kan er voor Iris ook een maken. Misschien dan al eerst oefenen op/voor dat oudste kind hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toffe jacob heb je gemaakt! Mooi met die knopen en lintje erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En ik blijf maar gapen naar alle mooie dingen die je maakt met een schreeuwende naaimachine in het souterrain hier onder me. Ik weet niet eens waar de aanknop zit. Als ik maar lang genoeg staar, kan ik straks misschien zelf zo'n mooie kleertjes maken... :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!