zaterdag 3 november 2012

Voor en na...


"Bolleke,... " klonk het. "Wordt het niet eens tijd om een nieuwe overtrek voor de zetel te maken?"
Mijn vent heeft soms zo van die ingevingen. Soms knappe, soms leuke, soms verrassende, soms vermoeiende, soms... Maar hij had gelijk. Het werd tijd. En aangezien er in de vakantie wel wat speling op die tijd zit begon ik aan mijn missie. Met, moet ik toegeven, een klein hartje. De kussens werden ontmanteld en ontrafeld. Schoonmama maakte zo een 10 jaar geleden de eerste versie dus een kopietje maken moest wel haalbaar zijn.



Grasgroen is tegenwoordig in. In in de kleerkast. In in de pennenzak. En dus ook in in de kinderspeelhoek. Bij Stoffen van Leuven vond in wat ik zocht. En ik moet zeggen dat ik behoorlijk tevreden was over service en prijs. Daar keren we nog eens weer! De ikea-bloemenstof lag al een tijdje in de kast. Twee kussentjes met weggestoken rist volgens haar methode. Goed uitgelegd, maar blijkbaar ben ik een moeilijke verstaander aangezien ik toch nog wat foefelare heb moeten uithalen. De onderkant werd bekleed met handdoekstof (ook van ikea). Lekker zacht...

Verder stond het halve dekbed ook al een poos op mijn verlanglijstje. Lekker simpel. Koop een overtrek. Schaf alsook een goedkoop donsdekentje aan. Knip. Naai dicht. Donsdeken erin. En naai vier keer door. Tot voorlaatste stap ging alles goed, de eerste stappen gingen zelfs zeer goed. Maar die laatste?? Een donsdeken mooi recht en zonder plooien doorstikken, dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Resultaat, krom, scheef, geplooid, stukken losgetornd, en dan maar opgegeven. Ach, 't is lekker zacht en multifunctioneel. En misschien zal ik de volgende keer eerst wat ontspanningsoefeningen doen eer ik hier opnieuw aan begin.


PS. Annabelle vond dat het stofje wel een motiefje kon gebruiken en maakte reeds een schattig tekeningetje op de zitting. Mijn haar kwam een tweede maal recht!

10 opmerkingen:

  1. LOL, die man van u. Maar het moet gezegd: 't was een goed idee en jij hebt dat knap uitgevoerd.... Schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, die mannen met hun super-ideeën! Maar het is ook wel een blijk van vertrouwen in je kunnen hé! En hij heeft je goed ingeschat! Je hebt dat super gedaan! Leuk om al een groene zetel te zien verschijnen, die van mij is nog steeds bruin ;-). Dit weekje was voor mij te kort om er mij eens te kunnen mee bezighouden. Zal een kerstvakantieproject worden. En als ik raad nodig heb, jij bent ondertussen de ervaringsdeskundige hé! Echt heel knap gedaan, kan mij voorstellen dat het een héél werk was!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waw vast niet gemakkelijk om te maken? Schoon resultaat, hip kleur! Zoooo ijverig amai!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amai wat een werk, ik zou er eerlijk gezegd niet aan durven beginnen, maar het resultaat ziet er prachtig uit... En Annabelle heeft al meteen haar tekentalent erop uitgeprobeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waauw, wat een werk zeg! Het ziet er alleszins super uit, goed gedaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waw, knap gedaan! Wel jammer van de kunstwerken van Annabelle. Ligt uw haar ondertussen al terug plat? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. pfff, ik zou niet weten hoe er aan te beginnen... maar jij deed dat schitterend! en inderdaad wel heel fris in dat groen! leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die bank is nu echt prachtig geworden met al die felle kleurtjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amai, dat ziet er super uit. Ik zou niet weten hoe dat te doen.
    Leuke blog heb je!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!