zondag 18 november 2012

De groene-kap-jas

Net op tijd ... of net te laat? Het vorige jasje wordt te dun. Of het is buiten veel te koud. 't Is maar wat je er zelf van maakt.


Aan de slag.
Het moest een zeer warme jas worden. Dus volledig gewatteerd.
Het moest een jas met een kap worden. Vandaar dit model uit de Ottobre van deze winter.
't Moest wel mijn goesting zijn. Daarom een fikse mengeling van model 9, 24 en 29.
De stof. De groene velours zag je reeds hier. De rest was eigenlijk voorbestemd om een jongensversie  van roodkapje voor broer te worden, maar het heeft niet mogen zijn.
Het jasje werd gevoerd met gele tricot en de kap met een heerlijk winterse tricot waarvan  ik reeds een rokje maakte.

En... ik ben tevreden over het resultaat!! De jas past (dat is toch al iets, niet?).
Ik heb (bijna) niet moeten foefelen. De mouwen zijn nog iets te lang, maar dat is goed want mijn sloebers eten (veel) heel veel en jullie kennen het gevolg wel.







 De voering in de jas naaien... de armsgaten... was me dat een ontdekking!

En dan nog iets...
Waarom breekt de naald steeds wanneer je nog 2cm moet stikken?

 

28 opmerkingen:

  1. Echt een heel mooi jasje, en een leuke combinatie van stofjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat mooi zeg! Dat strikje, lieflijk! Echt echt knap

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel schoon ... die kleine meid ziet er super schattig uit ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amai, dat vind ik nu eens echt schitterend mooi gemaakt, echt waar! het kon zo recht uit de winkelrekken komen..., knap werk, chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar zit toch wel wat geduld in volgens mij! Zo mooi, daar mag je fier op zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig dat het een jas is geworden :-) En wat voor één! Heel sjiek! En zelfs het label is assorti :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Maar wie weet wat voor een broek het zou geworden zijn ;-)

      Verwijderen
  7. Waw, Annelies, wat een prachtjas!!! En alsof het nog niet moeilijk genoeg is combineer jij zo maar eventjes een paar modellekes! In met dat geel lintje, dat strikje, die gele voering, supermooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig jasje! Heel mooi in dat groen! 100% geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Supermooi!! Wat kan jij goed naaien! Annabelle wordt ook groot hé

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi!! Ben een beetje jaloers in mijn dochters plaats :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar misschien maak ik voor dochter of zoon "bis" wel iets moois?!

      Verwijderen
  11. Wauw, wat een ontzettend leuk jasje, en zo mooi gemaakt! Fijne week voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, wat een knap werk, ik wou dat ik ook al in de fase zat dat ik jasjes kan maken, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, echt een heel mooi jasje!! En zo mooi, dat groen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo mooi afgewerkt, doet me aan roodkapje denken maar dan in het groen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Amaai, wat een prachtig jasje! En je hebt een toffe blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amai zeg, dat is niet te doen! Zo schoon! Ik ben werkelijk jaloers op zoveel kunde, ik zou er nog niet eens aan durven beginnen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, zalig jasje! Ik hou van dat groen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh zeg, geweldig mooi. Dat groen! Je naaikunsten! Dat strikje! Je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtig jasje! Nog eens wat anders dan die fabrieksjassen van de H&M!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel knap, je kan echt toveren met modellekes en stofkes

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!