zondag 2 december 2012

Sinterklaas


Sinterklaas is geweest!! Vrijdag werd er een pakje bezorgd.  Rara ...?
Grappig hé, die bijhorende handleiding!

En lens voor op mijn spiegelreflex!
Een 50mm met een ferm diafragma (1.8f). Niet dat ik al zoveel van fotografie, laat staan lenzen weet zenne.  Ik volgde een toffe workshop op Stijl en Stiel en zij leerde me de basis van de basis van de SRF.

Ik fotografeerde tot nu met een 18-200mm lens.  Gemakkelijk, je kan ze gebruiken voor dicht en ver maar dan vooral buiten of met veel licht.
En daar wringt het schoentje! Gezellige momenten aan de haard, kersttaferelen, tafelen met de hele familie,... gebeuren nu niet bepaald in de spotlights!

En wat doet een mens met een pas gekregen cadeautje?  Uittesten natuurlijk!



Samen op de foto









En zelfs bij wanneer de avond valt... blijven de foto's klaar!


16 opmerkingen:

  1. is idd een geweldige lens he! wij hebben die ook sinds deze zomer en zijn er ook verzot op, geweldige lens voor portretjes en zo mooi qua scherpte-diepte. hele mooie foto's van de kindjes trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooie foto's! Veel uittestplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. he, een wonderlens? wat zijn die foto's mooi met de lichtinval!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. getest en goedgekeurd zou ik zo zeggen! Ik denk dat jij wel eens héél lief in zwarte piet zijn ogen gekeken hebt é ;-) Geniet ervan en laat ons lekker meegenieten van je mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schoonheid!!!
    Als de spiegelreflex ooit van mijn verlanglijstje naar mijn bezit geraakt vraag ik zo'n lens erbij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw, jij kent er duidelijk al wat meer van! heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's
    En ik heb ooit ook zo'n verpakking gehad. Leuk hé

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's, die in bad zijn echt superleuk!! Gij gaat blij zijn (of nóg blijer worden dan je al bent) want dit lensje is echt hemels (ook in mijn bezit, en oh boy so happy!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad Annelies de resultaten zijn verbluffend :-)
    Zaterdag met al dat rumoer was er weinig ruimte om over je nieuwe lens en foto- ervaringen te babbelen. Kheb nochtans nog wat vragen! ;-). Ik stuur je een mailtje via fb. XXX
    ps: nogmaals bedankt voor geschenk za!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit doet me nog meer uitkijken naar een nieuw fototoestel. Soon.... :-)
    Je kan er wat van, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai, heel schone foto's. wat zo'n lens allemaal niet kan doen. maar ik vermoed dat jij er ook wel wat van kan ..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat een heerlijk cadeau! En wat een prachtige foto's, volgens mij is er niks zo ontwapenends als kleine kinder lachjes!

    www.gowk.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mmmmm, zou die Sint nog rap efkes kunnen terugkomen, denkt ge? Ik heb precies ook wel goesting in zo'n kadooke ...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, wauw! Zo'n mooie foto's! Welk merk is hij en waar heb je hem besteld?

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!