zondag 20 januari 2013

Babyboom(3)

Dat het hier een ware babyboom is, dat wisten jullie al. Maar dit cadeau is voor een kind dat de wereld nog niet zag. Mama en papa verklapten wel al dat  Nora en Matteo een broertje zullen krijgen.  Ergens eind februari zou hij zich eindelijk laten bewonderen, ik kijk er echt naar uit en ben hoogstwaarschijnlijk niet alleen. 
Mama had op een of andere manier nog een voetenzak nodig voor in de maxi cosi. Iets waar men echt nog wel nood aan heeft in het begin van maart. Vandaar dit vroege manoeuvre, ik mag er niet aan denken dat de kleine ukkepuk net zo een rode neus zou krijgen van de kou als mijn model! Ik gebruikte het patroon van het vlinderdeken uit Stof voor durf-het-zelvers. Maakte hier en daar een aanpassing. Ik vond het vlindermodel er eigenlijk teveel aan...  en ook de velcrosluiting vond ik maar niets (na 3 maand is dat een verzamelplaats voor al wat pluchet en wolt). 


Er was ook enige discussie over de stofkeuze. Ik werd namelijk verliefd op de bloemetjestricot uit Stoffen van Leuven. En men zegt liefde maakt blind, nietwaar? Dus liet ik sterretjes en bollekes aan mij voorbijgaan. Ventlief was niet verliefd, hij vond dat bloemetjes niet bij jongetjes passen... ik had  bovendien ook al twee stofknopen in de bloemetjesstof gemaakt maar dat vond ventlief er écht over! Volgzame vrouw als ik ben (ahumm..) ging ik op zoek naar een alternatief. In Veritas vonden we schattige  kikkerknoopjes in het perfecte groen. Nu enkel nog de gaatjes maken voor de riemen en klaar is kees!


 En wat denken jullie? Zouden jullie zoonlief induffelen in bloemetjes met kikkers?



13 opmerkingen:

  1. heerlijk ziet r da uit: ook voor zoonlief!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel!!!

    Is echt prachtig...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan heel zeker voor een jongen! Heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tuurlijk kan dat voor zoonlief! heel mooi gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er lekker warm uit! Ja, tuurlijk kan daar een mannetje inliggen. Omwikkeld met het zachte van de bloemetjes en stoer aan de buitenkant, ideaal toch? :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tuurlijk kan dat voor een jongetje!!! Da ventje zal daar superwarm in liggen! Héél mooie kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou dat zeker doen ! Maar ik moet toegeven, ik heb één zoon die mij daarin volgt en een andere zoon en hun papa die dat niet doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. waaaaaaaauuuuuwww alweer een prachtige creatie!!!!!! mooi gedaan!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Stofjes zijn zeker goed voor een jongen! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zolang het maar warm is kan de stofkeuze kleine man niet uitmaken ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!