zaterdag 23 februari 2013

Gepruts, gesjoemel en gefoefel...

Gepruts, gesjoemel en gefoefel... normaal gezien krijg ik dan stress, onregelmatig samentrekkende spieren, priemende blikken, afsnouwende antwoorden, een onafgeruimde tafel,...
maar nu .....
niet.
Het stofje stond me eigenlijk van in het begin niet aan. Ik had het gekocht op het stoffenspektakel en had meer geluisterd naar mijn gezelschap dan naar mijn eigen gedacht. Dan koop je dingen die je eigenlijk niet mooi vindt. Ik heb dat ondertussen toch al wat afgeleerd, zelfs mijn moeder vindt het een uitdaging om met me te gaan shoppen,  maar af en toe laat ik me toch ompraten...  zoals toen met dat paddenstoelenstofje.
Waarom ik het dan toch uit de kast heb gehaald? Ik wilde een zelf getekend patroontje uittesten, en rekening houdende met mijn vorige tricot-ervaringen speelde ik op zeker.
Annabelle heeft zo een kei schattig en toch heel simpel jurkje van F&G, dat ik als basis nam, maakte het  een beetje langer, zonder rolkraagje en met wat meer plooikes aan de hals. Zette er eerst een geel boordeke aan, bekeek de flater en tornde los. Veel te veel plooikes zowel aan de voorkant als aan de achterkant (what was I thinking??). Dus stikte ik in de rug een plooi tot in de lenden, vooraan een stolplooi en boorde af met een lint in dezelfde stof als het kleedje. Inspiratie vond ik op pinterest.
Nooit gedacht, mooi hé?!

Om mijn fototechnieken wat te verbeteren leende ik in de bib een paar boeken over kinderportretten.
Een paar van de veel voorkomende tips:
1. Maak je onzichtbaar....  als moeder, voor je twee bloedeigen kinderen...   al eens geprobeerd?
2. Plaats je op gelijke hoogte: op mijn poep dus.  Resultaat: twee kinderen op de schoot.
3. Laat de kinderen spelen....tussen rommel.
Resultaat?

 Maar uiteindelijk...

17 opmerkingen:

  1. Hahahha :D Geweldig!!!! Allereerst natuurlijk prachtig jurkje en een nog mooier meisje. Zoals het hoort 'lukt' het in één keer wanneer de verwachting daar niet naar is!

    Heb met een grote glimlach de tips gelezen....onmogelijk toch! Maar het is je wel gelukt, je hebt er een hele serie mooie plaatjes bij geschoten :D

    Hele fijne zondag, lieve groet,
    Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En vind je nu het stofje nog altijd niets ? Dit is echt een prachtkleedje ! En zeker in combinatie met het gele truitje en kousen ! En zo leuk met die strik ! Echt waar, supergeslaagd !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja, ik vind het kleedje ook prachtig, en het stof ook, moet je niet aan twijfelen... en de foto's, heerlijk geslaagd, die gekkenbekken, dat zou dus hier ook zo gebeuren, hihi... ik heb meestal meer stress bij het maken van de foto's dan het maken van de kleding :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi kleedje, zeg!
    En de foto's zijn echt goéd! Vooral de eerste en de laatste kunnen zo in een boekske, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is extreem goed gelukt, eigenlijk! Kan zo in de volgende wintercollectie van F&G :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supermooi! Ik heb twee jaar geleden ook zo'n tricotjurk met een striklint bovenaan gemaakt en tis nog altijd een van mijn lievelingskledingstukken. Ziet er mooi uit én zit ook nog es heel comfortabel. Tijd voor een mama-exemplaar :-)?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kleedje is heel mooi!!En de foto's zijn super tof!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. euhm, was ik niet die persoon die met jou mee was naar het stoffenspektakel ;-) Awel en als het dan ik was die de doorslag gegeven had om dat stofje te kopen, dan heb ik er bij het zien van dat kleedje helemaal geen spijt van! Ik vind Annabelle er héél mooi mee! En jij hebt zo'n fantastische collectie kousebroeken in alle kleurtjes waar ik jaloers op ben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen, jij was er denk ik niet bij op het stoffenspektakel... dat was bij een andere miskoop ;-) .. Grapie hoor, want ik wil zeker nog met jou op stoffenjacht!

      Verwijderen
  9. Mooi toch? Ik vind het stofje echt goed hoor. En het kleedje. En de foto's. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Al bij het eerste zicht dacht ik: waw, schoontje en toen las ik je verhaal over het stofje dat je toch niet zo mooi vind. Maar oh zo mooi, wat een geluk dat het niet in een hoekje beland is!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. awel ik vind da een schoon kleedje jong! ma ik geef ook toe dat ik nooit naar het stofje zou gepakt hebben toen ik het zag liggen! Ma zo, in kleedjesvorm, neig schoon!
    en ja, kinderfoto's ken dat! Ik op de poep zitten wil ook zeggen dat ze er gezellig bij komt zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bij de eerste foto was ik meteen weg van het stofje en stoffen het kleedje is echt leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel schoon kleedje!
    Ik ga je volgen, leuke blog die je hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik vind da een heel schoon kleedje met leuke spontane foto's van je twee kapoenen. Dikke pluim voor je volharding!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het was precies de moeite waard. Het is echt een tof kleedje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!