zaterdag 10 augustus 2013

De Singer of Pfaff?? Een luxe probleem!

Een tijd lang niets geschreven,  op gisteren na dan. Niet dat ik lui of ongeïnteresseerd was de laatste maand, in tegendeel. Maar de interesse en inzet zat toch wel ergens anders dan in de stikhoek. Eigenlijk bijna in iedere hoek van onze benedenverdieping. 
Verbouwingen. Helse verbouwingen. Alles eruit, bijna, enkel de keuken bleef recht staan. Die had een paar jaar terug reeds een "coucheke" gehad. Nu is het de beurt aan de living, veranda, hal en wc. Alles werd uitgebroken van plafond tot beton. Das het minder leuke werk, maar er zijn ook positieve kanten aan verbouwen! 
Dromen, kiezen, inrichten... en daarbij viel mijn oog op een vergeten liefje. Een Pfaff naaimachine die ooit dienst deed als TV-tafel werd een vijftal jaar geleden verbannen naar het tuinhuis. Niet te verstaan? Ongehoord, hoor ik je zeggen?? 
Tja, mijn liefde voor het stikken was er toen nog niet, mijn oog voor schoon stikmeubilair ook niet. Maar liefde kan groeien!
Dus werd het stikmachientje van onder het stof gehaald, kreeg een fikse poetsbeurt en een likje verf. 
Knap resultaat, al zeg ik het zelf. Past schoon bij de oude klasseerkast in de hal, volgens man.
Tante Mariette zal content zijn zegt Oma-lief! 
Maar oma-lief heeft ook een schat op zolder. Van mijn grootmoeder. Mijn oortjes gloeien bij het horen van zoveel goeds, mijn oogjes blinken bij het zien van het tweede oudje. Een Singer. Met schone graveringskes, een een heel schoon ijzeren onderstel. 
Maar daar was heel wat werk aan. Beroest, stroef, tientallen keren verminkt met de verkeerde verf.
Man zag dat niet zitten. Dat past niet in die hal, dat komt niet goed. µ
Buiten mij gerekend!

Wat denken jullie? De Pfaff of de Singer??



In het schuifje van de Pfaff zat zo een schattig speldenkussentje!



De originele gebruiksaanwijzing!


12 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk luxeprobleem!!! Volg je hart maar zou ik zeggen, ik zou het ook niet weten ;-). En eentje in de hal beneden en het ander ergens boven of in de living? Enfin, als je er echt niet vanaf geraakt en er eentje wil verkopen, hier is nog een verliefde ziel hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze ook allebei leuk :). Zou dus voor beiden een plaatsje uitzoeken ;). Ik heb hier ook nog zo een erfstuk van de oma staan, maar heb het nog niet opgepoetst gehad. Ooit als mijn verbouwingen rondgeraken, krijgt dat ook ergens een mooi plaatsje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn beiden fantastisch schoon. De keuze hangt een beetje af van de stijl van je woning. Bij de singer ben ik fan van de krullekes, het smeedijzer en de prachtige details. Bij de Pfaff vind ik ik de strakke eenvoud super. Ik begrijp dat je niet kan kiezen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooh! de Pfaff om de hal op de fleuren (past idd mooi bij de kast) en de Singer ergens anders?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de Singer prachtig... maar dat is zeer persoonlijk hé

    BeantwoordenVerwijderen
  6. de pfaff bij jou, en de Singer bij mij? :p
    Nee serieus, ze zijn allebei prachtig, maar mijn voorkeur gaat naar de Singer, vooral owv het onderstel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou voor de Singer gaan, echt prachtig! Ook al zijn ze beide mooi, de singer heeft mijn voorkeur! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik begrijp dat het moeilijk is om te kiezen, maar je vindt wel érgens een plaatsje. Ze zijn beide fantastisch !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben je er al uit? Ik zou ook zo moeilijk kunnen kiezen! (Ohja, in september beginnen we weer met een photo challenge, als je zin hebt om opnieuw mee te doen vind je alle details op mijn blog!)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben je er al uit? zoniet volg je hart of wissel elke maand of elk seizoen. Ze zijn allebei heel erg mooie. Ik snap je dilemma. Knoopje doorhakken maar neem je tijd

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!