zondag 17 november 2013

Effe wat achterstand inhalen

Twee collega's kregen vorig schooljaar een kleine spruit.
Een geboortegeschenkje dat eigenhandig in elkaar gestoken wordt, laat soms wat op zich wachten. Maar een eerste verjaardagscadeau moet het nu ook niet worden, hé!
Kom, 't geeft me wel de mogelijkheid om al een wat anders te doen dan een knuffeldoekje of een tuttenkoord.

Aangezien ze al stevig op hun poep kunnen zitten opent dat toch heel wat perspectieven.

Voor de eerste ukkepuk maakte ik een speelmat. Ik verwerkte een touw op een 5-tal cm van de rand zodat je het kan samentrekken tot een zak. Ik maakte langs beide kanten van de ronde twee knoopsgaten.
Liet het touw even verschijnen en weer verdwijnen. Zo trek je het met twee handen gemakkelijk dicht.

Voor de ene zijde gebruikte ik het stratenplan, de andere zijde zachte fleece.
Opruimen wordt een feest!

 


 Jongens kunnen op die manier op zoek naar een probleem voor onze Belgische verkeerssituatie. 
Meisjes doen dan weer hun eigen ding:



Voor de tweede ukkietje bleef ik echter bij mijn normale doen. Ik maakte een jasje voor het IKEA lampje
 


5 opmerkingen:

  1. hoe grappig, ik maakte voor febe een cadeautje met hetzelfde stofje ;-) Het geboortekaartje zal er wel voor iets tussen zitten é ;-). Misschien moeten we eens samen op baby-bezoek gaan en de ganse set afgeven ;-) Je speelmat is trouwens ook héél erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk! Ik heb mij net een naaiboek gekocht en ga beginnen naaien! Als ik het al wat kan is dit zeker een leuk idee! Je hebt een leuke blog. Leuk zou zijn moest je eens een kijkje nemen bij mij :-) Ben er net eentje begonnen. Doei!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!