donderdag 26 december 2013

De vintage kerstjurk

Ik ben verliefd op vintage kleedjes. Zwierige rokjes, pofmouwtjes en overdreven decoltés.
Ik werd verliefd op gouden paspel. Ik zou er tot voor kort niet aan gedacht hebben maar ze gooien er mee om je oren... en net als iedere hype, is ook deze mega besmettelijk.
Ik ben verslaafd aan rood...dus koos ik dit keer voor blauw...omdat het een testversie is.
Ik gebruikte de stof al eerder en merkte dat ie  na welgeteld 4 keer dragen ontzettend begint te pluizen. En aangezien Kerst slechts één maal per jaar valt is dit dus niet echt een probleem.
Het patroontje is opnieuw een herwerkte versie van deze. De A-lijnrok maakte plaats voor een 3/4 cirkelrok, het decolté werd hertekend (al is die niet diep genoeg naar mijn gedacht, maar kom dan zit ik wel op mijn gemak aan het kerstdiner !) en de mouwen werden verbreed tot pofmouwtjes.



 De knopen zijn van een heel oud soiréekleed van mijn moeder en bij deze echt vintage!

15 opmerkingen:

  1. Awel ja, ik vind het meer dan geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kleurcombi, en fan van de bijzondere halslijn, mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Heel mooi ook met die blauwe panties eronder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, en hoewel ik niet glitterachtig aangelegd ben, begin ik precies toch stilletjesaan te bezwijken voor een zilveren of gouden touch ;-). Fijne eindejaarsdagen nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En hoera voor de blauwe kousen, ik heb ook zo'n paar.
    Heel mooie herwerkte versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een super mooi kleedje! Het staat je heel goed. En ik vind de gouden touch best wel oké ;).
    Prettige feestdagen nog toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Megamooi, Annelies en blauw staat je geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!