dinsdag 4 maart 2014

Die schone tijd

Die ene eerste vakantiedag. 
Een zwierig rokje rond mijn middel. 
En dan draaien tot de grond vanzelf naar boven komt...
daar droomt toch ieder klein prettenmadammeke van, niet?  
Voor mij is het veel te lang geleden, voor haar begint nu die schone tijd.
En een moeder zou geen moeder zijn indien ze die dromen niet degelijk voedt. Dus met naald, draad en machine werd dit kleedje in elkaar geregen.

Ik vertrok vanuit het patroon van Stof voor Durf het Zelvers. En liet me leiden door haar steeds wonderschone creaties. Ze legde piekfijn uit hoe je een kapmouwtje moet maken en hoe je aan die zwierigheid voldoet.




'T is nog wat op de groei maar als ik eerlijk moet zijn, waarschijnlijk tot jullie grote spijt, verwacht ik voor Pasen geen blakende zonneschijn.

17 opmerkingen:

  1. Een heel lief en vrolijk jurkje! Dat stofje ligt hier ondertussen in een 5-tal kleurencombinaties te wachten tot ik de moed en de tijd vind om aan een Louisa te beginnen. En eindelijk een stofkeuze kan maken. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar mooi! Ik zag het stofje nog niet in deze kleurencombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het staat haar perfect, zo'n plaatje ! Wat zal ze kunnen zwieren !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is echt waar elke kleine prinses van droomt! En deze grote stiekem ook een beetje, getuige haar 18e-verjaardagskleed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's ook van die kleine prettenmadam!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk, Annelies! Welke maat draagt Annabelle ondertussen? Als het later te klein zou worden, ben ik wel kandidaat-overnemer voor ons Fien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi gedaan! Ze straalt helemaal jou prettenmadam!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het oprecht magnifiek! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 't Is perfect! En weer zo'n mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super knap, en die foto's zijn ook echt scxhoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi gedaan..en heel zwierig leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke jurk!!
    Ik denk ook soms met heimwee terug aan de "ronddraaien tot de grond naar me toekomt"-momenten.
    Die waren zalig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schattig jurkje! En mooie foto's alweer, knap!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!