dinsdag 8 april 2014

Bomma in een romantische bui....

"Stijn, beschrijf me in drie woorden..."
"Heu... hoe bedoel je?"
"Gewoon... beschrijf in drie woorden hoe ik ben."
".... mmmm..... speels..."
" Hoe IK ben!"
"Ok, ... stresskip,... doorzetter."

Ik ben inderdaad recht-door-zee, direct, het klikt ...of het klikt niet. (dat kwam na mijn 'is het dat?-blik' )
Zoals met dit stofje. Onmiddellijk verkocht/gekocht.
Weldoordacht, wikken en wegen...  zo is hij niet altijd.
Toch niet toen ik thuis kwam met deze laatste vondst.
"Een bomma-stof. "
Niet meer niet minder. Voila, zonder vragen, zijn gedacht.
Een bomma-stof, ...ja... maar de boekskes staan er wel vol van.
En ons Marylin zou ondertussen ook al bomma geweest zijn, niet.




"Een vintage stofke" zou wel in betere aarde gevallen zijn, al komt het op hetzelfde neer.
Een vintage stof voor een vintage jurk.
Altijd al mijn favoriet geweest. Pinterest staat er vol van.
Mijn inspiratie: Deze Heidi dress. Spijtig genoeg niet in mijn bezit.
Wel een oud blauw kleedje dat prima rond mijn middel paste.
Volledig ontmanteld werd het gebruikt als leiddraad.
Ik moet wel ergens een cruciaal foutje gemaakt hebben want eens het bovenstukje in elkaar zat bleek het twee maten te klein....
Gevloek en een slapeloze nacht.
 Een geluk dat ik altijd op veilig speel (dat had hij ook kunnen zeggen.)
en ik dus nog net genoeg stof had om de achterzijde vier centimeter te verbreden.
En om mijn weelderige - ehm... - boezem nog wat plaats te gunnen werd de voering ingekort tot een minimaal belegje.
Maar uiteindelijk moest hij toegeven dat ik een best frivole bomma was :-)

29 opmerkingen:

  1. nix bomma, heel schoon en mooi gecombineerd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel schoon bomma-stofke! Kei mooi modelleke. Heel herkenbaar ook die duidelijke feedback. Ik heb hier ook zo'n exemplaar rondlopen! Zalig toch

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Venten. Er zijn er maar weinigen met een neus voor schone stofkes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik zou het stofje zelf nooit uitkiezen maar als ik jou zo zie is het echt geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtige bomma ben jij! Zulke slanke kleedjes zie ik bij de buurvrouw-die-nu-Marylins-leeftijd-heeft nooit aan de wasdraad hangen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het staat je geweldig !! Zo fris en zomers ! Laat ze maar zeggen …

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niks bomma ;) Gewoon heerlijk frivool !
    Mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nikske bomma! Tis een pracht-jurk geworden....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mannen kennen er niks van, magnifiek!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een hippe bomma ben jij zeg, en eentje die inderdaad een ongelooflijke doorzetter is! Wat een knap staaltje vakmanschap is dat zeg: een kledingstuk ontleden en dan maar eventjes zelf aan de slag gaan om iets na te maken en eindigen met een prachtjurk! Ik ben zowaar jaloers op het model en hooptje op de link naar het perfecte patroon, maar pech dus voor mij, je kleedje is niet na te maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik nomineerde jou voor de LIEBSTER AWARD! Ga naar mijn blog voor meer info , de regels en voor de vraagjes :-) Tot zo! xxxxxx Nathalie aka Bizzie Bee....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Alles behalve een bomma jurkje! Eerder een bom van een model :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ja lap, ben te laat met mijn liebsternominatie. Populair zijn he.. Maar nog steeds welkom hoor! groetjes Sewbidoo. Vreet schoon kleedje trouwens!! En ik heb mijn man Stijn vast ook al eens zo iets gevraagd met vermoedelijk een zeer gelijkaardig antwoord ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik ben toch fan jong! prachtig staat jou dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waw super kleedje! Ik zou bij deze stof ook wikken en wegen maar ze staat je prachtig. Ik ben ook fan van de schoenen. welk merk zijn ze? Winkel?
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey, ik zie dat ik niet de enige ben, maar ik heb je net nog eens genomineerd voor de liebster award.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. dat is echt een heel mooi jurkje .... zeker geen bomma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie jurk! Staat je fantastisch en .... ik vind er helemaal niets bomma aan :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Waauw, prachtig kleedje, en staat je perfect. Alles behalve bomma hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh, als dit een bomma-stofje is, dan wil ik bij deze graag een bomma zijn! Heel leuk modelletje ook. Deze wordt bij deze opgenomen in mijn pinterest-lijst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige jurk!! Ook ik ga m in m'n pinterest zetten, in de hoop dat ik zoiets ook ooit eens zal kunnen maken :).

    BeantwoordenVerwijderen
  22. super jurk, zo'n bomma wil ik later ook wel worden, hip en trendy ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind het model van de jurk super mooi,het stofje is niet mijn ding maar gelukkig mogen smaken verschillen,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zeer leuk ! Tzou ideaal zijn om mijn brede heupen te camoufleren :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!