dinsdag 17 juni 2014

Een streepje meer of minder...

Een streepje meer of minder  tijdens het verbeteren? 
Misschien niet op de examens maar in dit kleedje mag het wel.
Eentje voor mijn gestemie...

Voor mijn toekomstig modecriticusje. 

Voor mijn lieve prettemadam.
Want zij wil kleedjes, geen kokjes zoals ze zelf zegt, neen, een keedje!
Eentje met streepjes in een tricot.
Als bovenstuk op basis van een t-shirt, als onderstuk een a-lijnrokje.

Alles goed en wel en kleine madam ferm tevreden, maar de grote blijft toch wat twijfelen.
Het kleedje heeft een boothals, breed genoeg voor dat hoofdje dat proportioneel toch nog wat groot uitvalt. Voorzijde gewoon omgestikt, achterzijde verstevigd met een -iets te breed- biaislint.
Maar de voorkant valt naar mijn mening toch wel iets te fel open. Bij het stikken rekt die stof  steeds iets uit. Wat doe ik verkeerd? Te dikke steek? Teveel getrokken? Te grote spanning van mijn voetje? Vertel het me alstublieft hoe doe ik het goed?



10 opmerkingen:

  1. Jouw fotogenieke meid staat in ieder geval geweldig met het streepjesjurkje ! Ik zie niet direct iets verkeerds aan dat halsje, is dat niet wat typisch voor een boothals dat het wat meer open valt ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch projectje en met wat een gemak staat Anabelle voor je lens! De rand misschien wat verstevigen met vlieseline?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou normaal niet zo van streepjes maar deze zijn leuk!Heel vrolijk kleedje voor je dochtertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je hebt zo naadband dat je kan instrijken en dan stikken, dan rekt je stof niet zo, misschien is dat een oplossing? Ik ben fan van jouw jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Héél mooi! Ze staat er beeldig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk stofje en leuk jurkje... idd vlieseline naadband voor rekbare stoffen moet je in huis halen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een vrolijk jurkje voor een vrolijke meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het geweldig! Als mijn mini meid iets groter is vind ik dit wel n leuke jurk voor haar.
    Vlieseline naadband zou ook mijn tip zijn. Op de foto valt het echt reuze mee hoor.
    Jouw meid staat er beeldig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. <3 dit kleedje! Openvallende hals of niet :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!