maandag 14 juli 2014

KLIK

Als een mens een belofte doet, moet hij ze ook nakomen!

Nu mag ik er aan beginnen... maar het lijkt wel een berg... een prachtige berg herinneringen, ervaringen en heel veel genot.

Isabelle nam het voortouw. En ik ben haar gevolgd. Hoe zij haar omgeving uitpluist kan je bekijken op haar blog. Hier is hoe ik onze reis naar de Languedoc heb beleefd.
Ik ga je niet overladen met lachende bekjes van mijn twee schatjes, overweldigende landschappen en feeërieke kerkportalen, al zitten die er ook wel in. De foto challenge heeft me geleid in mijn reis, mijn blik verruimd en vreemde obsessies gecreëerd.

A WORD

 
Vakantie is....  je ogen laten dichtvallen na een eerste pagina uit een boek omdat je weet dat je nog eindeloos veel tijd hebt om verder te lezen.

 SOMETHING YOU DON'T LIKE


Vakantie is... je eigen kinderen liefdevol bespieden terwijl je verder niets hoeft te doen. 
Het zand op je strandlaken moet je er dan maar bijnemen.

 
Ik leg me steeds loodrecht op de golven, al zijn er Fransen die het liever anders doen.


SOMETHING OLD
In La douce France is authenticiteit niet ver te zoeken. Ze hebben zo hun vaste waarden ...



En alle dorpjes worden doorlopen door kronkelende straatjes met huizen met fleurige luiken en deuren...
....waar het geloof in God nog niet verdreven is.


PATRIOTIC


Geen stroom toeristen, toch vond ik hier en daar een teken van een Belg die fier is op zijn land. 

 
Al is niet iedere Belg even begaan met zijn landgenoten :-)

 
En zelfs daar, diep in Frankrijk, wordt onze dag gevierd!

FRONT DOOR

 ...ik kon er maar niet genoeg van krijgen...iedere deur, groot, klein, pas geverfd of heel doorleefd, fraai begroeid of eenzaam in de gevel.  Ze maken me nieuwsgierig naar wat er achter leeft .
 
LOVE IS...

  ....om in te bijten!

Het vervolg van deze challenge zal voor morgen zijn. Al kan ik jullie deze toch al meegeven...


Diep in mijn binnenste wist ik het al waar mijn roots liggen maar dit is toch wel écht het bewijs!


Mijn kleine fransman!

3 opmerkingen:

  1. Waw, wat een prachtige fotoreeks!! Heel inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's, Annelies ! Leuk om zo te kunnen meegenieten !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh ! Ik ontdek deze nu pas ! Mooie foto's, Annelies !
    En ik vind het geweldig te zien hoe iemand anders kijkt naar dezelfde dingen :) .
    Doen we nog eens ! :D

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!