zondag 16 november 2014

Schoolwerk

Samen met Hilde hebben wij het genoegen een uurtje per week te mogen stikken met 12 enthousiaste leerlingen. 
Aangezien deze heel graag een jurkje wilden maken, zagen we in de Harlequin jurk het ideale startpunt voor onze leergierige meiden. Startpunt, want als eindcreatie voor dit jaar willen ze graag een eigen baljurk ontwerpen!
Dus zette ik me gisteravond zonder enige tegenzin achter mijn stikmachine om de "lesvoorbereiding" te maken!
Het is een heel eenvoudig model, de jurk zat in een wip in elkaar.
De stof is een dikke tricot welke door mijn man onmiddellijk gedefinieerd werd als pyjamastof. Tja 't is eens iets anders dan een bommastof of een tafellaken! Ik gebruikte een contrasterende biais om het geheel wat op te fleuren.
Aangezien er geen figuurnaden in zitten zit het kleed aan de rug wel wat wijd. Dus tailleerde  ik de jurk door twee nepen in de achterzijde te stikken. Zo klaar!








13 opmerkingen:

  1. Heel erg geslaagd! Dat komt zeker en vast dik in orde bij onze leerlingen! Een geluk dat ze ook rekbare stof kozen, dan kunnen we ook met de nepen werken en krijgen ze het kleedje aan zonder rits. Je outfit is heel mooi, vrolijk en allemaal passend, tot de oorbellen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was ik maar wat (een heel wat) jonger! Dan zou ik graag bij jou in de klas komen zitten! Mooie lesvoorbereiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die bomma's hadden toch schoon stof ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die neepjes moet ik volgende keer ook eens proberen. Ik heb zo'n 'zakje' stof op de rug, en dat is missch een oplossing :)
    Ziet er mooi uit !
    En ik denk dan maar : wij maken uit die bomma-, pyjamastof en tafellaken toch heel toffe dingen ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De harlequin ligt hier geknipt te wachten om in elkaar gezet te worden! Bedankt voor de neepjestip... Deze neem ik zeker ter harte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi, ik zie geen bommastof hoor. Enkel een toffe hype combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel mooi ! benieuwd naar wat jullie leerlingen ervan maken !

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!