woensdag 24 december 2014

Mag het wat meer zijn?

Die jurk, die twijfelachtig naar mij lag te staren... deze droom reeds lang digitaal opgeslagen... twijfelachtig of het wel iets voor mij zou zijn.
Want moeders raad vertelde me dat kokerrokken niets voor meisjes met brede heupen zijn.
Wel sorry moeder, foert met die goede raad. Met tegengewicht in de kraag en de rimpelschouders die mijn heupen een met een beetje optisch bedrog twee maten doen slinken, moet het toch iet of wat elegant overkomen. Ik hou trouwens wel van wat ronde vormen... al hadden ze wel wat beter verdeeld mogen zitten.

Een patroon had ik niet. De maten van een kleedje kloppen toch nooit dus kan ik maar beter van de basis beginnen.
Het overgetekende patroon van het  WTG-kleedje werd gebruikt als basis.
Het voorpand van het bovenstuk werd onderaan verbreed om rimpeltjes te kunnen voorzien.
Het achterpand werd uitgesneden tot net boven het BH-bandje.
De kraag is een rechte strook dubbelgevouwen stof, verstevigd  met vliesline. De punten werden op het einde gekipt en gestikt.
Voor de rok vertrok ik van een rechthoekig voorpand en twee halve achterpanden. Deze werden met veel trial and error onder en boven versmald.  Ertussen een rechte strook als tailleband.
Het kleedje werd eerste volledig gedriegd (niet handmatig, hé, daar heb ik het geduld niet voor).
't Is iets wat ik normaal nooit doe, maar in dit geval was dit wel de beste optie.
Voor het eerst is ook alles mooi afgwerkt met een overlock van een vriendin. Zo een ding is echt wel het overwegen waard maar er zijn helaas nog heel wat andere materialistische dromen te vervullen.
Een rits stond op het programma, maar bleek na het driegen niet nodig te zijn!
Een split onderaan voor wat extra elegantie.

De wollen pantoffels  werden in de hoek gesmeten en een lichte verfraaiing van het gezicht en hop, de man staat in lichterlaaie!

 





22 opmerkingen:

  1. ohla! sjiek ;)
    en waar zijn die brede heupen volgens u?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love it! En waar zijn die brede heupen dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi! Het staat jou geweldig!
    Groetjes en fijne feesten, Kathleen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Perfecte feestjurk! En de perfecte heupen voor dit patroontje. de kleur staat je ook geweldig! Fijne feesten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, dat wordt een feest in stijl :) Geniet ervan ! x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk kleedje!!
    Die laatste foto, zalig!!: "Zie je wel, mama!" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig, het ziet er zo "couture' uit met die speciale kraag en ruguitsnijding, deze Kerstmis wordt pas echt zalig. Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heel mooie jurk, staat je geweldig!
    Fijne feestdagen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waw, wat een prachtige feestjurk! En dat zonder patroon, petje af hoor! Ik ben zot van die kraag en het rechte model staat je prima! Zelfs een ietsiepietsie ondeugend ;-). Geniet van de feesten! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Olala! Heel knap en zeker partyproof! Meer van dat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Topjurk Annelies ! Wow ! Fijne feesten, geniet ervan !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Staat je echt super! Kleurt goed bij je ook.
    En die brede heupen, die zie ik ook niet hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi, altijd fan van een rugdecolleté!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi! En ook eensvwat anders dan anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waar zijn die brede heupen? Alleen maar mooie vormen te bespeuren met een prachtjurk eromheen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Waauw, zo geslaagd! En dat allemaal zo 'uit de losse pols' precies.... Talent!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. de jurk is echt fantastisch .... je staat er echt beeldig mee!!

    http://mumendemiekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gewoonweg prachtig, dit! En het toont geweldig slank!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een gave jurk! Ik ga hem pinnen, heb ik ook meteen ideeen voor goede foto poses ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!